Sunday, July 09, 2006

Ta av dej skorna....

Efter en härlig promenad till sjön med bad och lerinpackning tog vi av Nutts skorna fram idag. ET behandling påbörjad. När jag sa till henne: -nu ska du få behandling så vred hon sin bakdel mot mej och lyfte på svansen så mycket det gick :). Som en löptik, om ni förstår... Hon var väldigt intresserad av behandlingen, tog emot och njöt. Det känns som ett bra tecken att vi verkar sträva efter samma sak, jag och Nutts, -balans. Fula sår efter genomtramp ser torra ut idag och det är tacksamt att de inte behöver mer omsorg eftersom det är lite svårt att sköta om dem när hästen verkligen INTE vill att man ska röra där. Denna dam läser ens avsikter väldigt bra, när jag bara vill lyfta bakbenet är det inga problem men så fort jag har en avsikt att tvätta eller titta nogrannare på såret får jag knappt möjlighet att komma i närheten av bakdelen. Hoppas att det läker bra innan röten. Karleder fram ser mkt bättre ut.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home