Sunday, November 11, 2007

2007-11--04 Trafikolycka

Idag fick Isac fog för sin misstänksamhet gentemot att åka transport... på väg hem från ridhuset fick vi möte med en bil, samtidigt som vi hade en annan bil bakom oss. Det var skymning, halkigt och lätt snöfall. Jag körde sakta genom Tannträskkurvan ut mot "Vågnäs-rakan". När bilen vi mötte passerat hoppade Isac plötsligt högt i transporten så att hela ekipaget gungade, jag tittade snabbt i backspegeln och hann precis få en glimt av bilyktor som snurrade runt i mörkret och snöyran... Jag konstaterade att "oj, nu körde någon av vägen bakom oss" och fortsatte att koncentrera mig på att köra rakt fram medan maken bredvid hojtade "men stanna då, tänk om någon håller på att dö!!!".

Då hade vi redan hunnit en bit och det var för långt att backa i snöröken (jag ville ju inte orsaka fler olyckor) så vi körde till Vågnas där vi kunde vända. Tillbaka på olycksplatsen såg vi att det var en bil på vardera sida om vägen! När vi stannade kom det förvirrade men oskadda !!! människor upp ur dikena.

De hade kommit för nära vägens mitt och slog i sidan framtill på varann. Det måste ha varit av den smällen Isac hoppade högt, stackarn... När förardörrarna hakade i varann snurrade de runt och åkte ner i diket i varandras körriktning. Bilarna var ordentligt demolerade och krockkuddarna var utlösta, men alla människor var oskadda!!Ingen behövde hämtas av ambulans. Bärgningsbilen var snabbt på plats och vår hjälp behövdes inte. Slutet gott, allting gott =)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home