Thursday, July 13, 2006

El beero?

Tänkte ta oss en ordentlig galopptur. Vi hade sprungit på rätt bra och skulle vända, men Silver tjorvade lite när han skulle passera Strimma så jag tänkte bara ta en till galopp uppför en lite backe....... När backen tar slut och Strimma kommer ikapp så står där en björn!???? Eller vad var det vi såg??? Hur som helst sa min hjärna att om det där lilla bruna är en björnunge borde stora mammabjörna vara här nånstans så jag vände direkt utan att titta efter några detaljer.

Eva frågade: -vad är det där? En rådjur eller en hjort? Jag väste:- TYST och VÄND. Vi vände samtidigt som Eva sa frågande: - El beero? till svar fick hon RID.... Vi galopperade en bra bit, faktiskt utan stress men med en intensiv vilja att komma närmare hem. Silver sucka in efter ett tag så vi skritta och pusta och tittade försiktigt bakåt. När andan återvänt sprang vi på igen.

Vi tog med oss Ulf och Susann och Susanns kompis Anna (tror jag att hon hette) osså Ulfs hund Igor (fast det var idag...hihihi).

Vi hittade inga synliga spår, varken efter Nalle Puh eller älg.... eller rådjur eller hjort. Men jag undrar vad som lämnar minst spår... en mjuk nalletass eller en klöv??!!

Ja vad vi såg kommer vi aldrig att få veta riktigt säkert, men när vi vände var det en liten björn iaf.

Träningsdagbok: Låååååååååång galopptur i fri fart :)

/Carin

0 Comments:

Post a Comment

<< Home