Monday, August 07, 2006

Modiga tjejer...


Så här lycklig blev lill-matte Linnea när hon ridit mig alldeles själv utan ledare.
Yes!


Som varje normal 10-åring ville hon därefter bara galoppera! Men när bremsen nöp mig under magen och jag tog två varv extra runt ängen i full fart, kryddat med några bocksprång för att bli av med eländet (och skoja lite) var det nära att jag blev av med henne oxå...
Det var ju inte meningen, och när Matte hojade åt mig stannade jag snopet.


... och sedan var flickebarnet lika nöjd med att bara "åka" barbacka längst ut på Potatisudden när jag och matte tog våra promenader för att plocka saftiga maskrosblad till mina små polare i stallet, kaninerna Löwa och Tjicko. Men nu har hon iaf testat sin balans inför höstens ridning och hoppträning!


Äntligen Mattes tur att busa! Men jag tycker att hon fegade som hoppade över simningen :-( Hmm... Fjällsjö.. brrrr (Mattes kommentar)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home